Alla inlägg under juni 2011

Av Malin - 30 juni 2011 11:51

Hej!


Torsdag idag - på måndag drar lägret igång!


Har börjat packa så smått och det känns konstigt att packa ner regnkläder och regnstövlar just nu när solen skiner och himlen är klarblå här på västkusten. Men av erfarenhet av några sommarläger så vet jag att det kan regna, verkligen regna!


Minns ett år då vi var i Arboga på DHBläger, DHB hade ordnat ett tivoli på anläggningen och det fanns några åkattraktioner, där bland annat en som man stod upp i och den snurrade runt och runt, man var fast i och inget tak. Några av våra teckenspråkslärare hade diskuterat ett tag om de skulle åka eller inte (då var det uppehåll och solen sken), när de bestämt sig så ställde de sig i den och precis när den började så var det som himlen öppnade sig fullständigt! Folk tog skydd överallt!! Och där i attraktionen stod några riktigt blöta lärare! :)


Klart att det alltid är trevligare med solsken, inte minst för våra barn som får göra roliga aktiviteter varje dag tillsammans med de fantastiska barnledarna. Men för egen del så bryr jag mig inte så mycket - det är en fristad där vi umgås, delar tankar och idéer och där ingen behöver förklara sig, det är den enda veckan på året som jag fullständigt känner frihet.


Nu ska jag fortsätta packningen! Vi ses på måndag! Pigga och glada! :)


/Malin

Av Malin - 21 juni 2011 15:49

Idag kom den efterlängtade deltagarlistan!

Oj vad det är roligt att se vilka som kommit med. I år ser jag många nya, eller de är kanske inte nya medlemmar, men det är en del som jag inte träffat. Alltid roligt med nya ansikten! Sen ser man ju fram emot att även träffa de "gamla" :)
Barnen var mer nyfikna på listan än jag, de letade efter vännernas namn och såg även några som de känner igen från skolan m.m


Enligt schemat som följde med i brevet blir det två föreläsningar som berör våra barn, föreläsningar kan man inte få nog utav - tycker det är toppen att detta ordnas på lägret!


I månader har det förberetts av styrelsen för att genomföra detta läger och jag kan tänka mig att de har massor att göra nu strax innan det drar igång. Vill bara att de ska veta att vi medlemmar är så tacksamma för allt de gör och vet att de tar mycket tid av sin fritid till detta. Ni är fantastiska!!


/Malin



Av Malin - 14 juni 2011 22:51

 


Nu är det bara ca 3 veckor kvar tills sommarlägret 2011 går av stapeln!


Ska bli riktigt roligt att få träffa alla nya och "gamla" medlemmar.  :)


I år bär det av till Isaberg i Gislaved, samma anläggning som förra året och det var ett bra beslut för där var TOPPEN!


/Malin

Tidigare månad - Senare månad

Arkiv

Länkar

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Presentation

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards