Direktlänk till inlägg 5 juli 2011

Dag 2!

Av Malin - 5 juli 2011 19:52

Varför går tiden så fort när man har trevligt, roligt och trivs? Vill inte att dagarna ska gå så fort! För egen del har jag knappt sett mina döttrar, de är runt och leker med sina kompisar hela tiden. Så underbart! För många av oss kan just det där med kompisar på hemmaplan vara ett problem, men här lever de ut och får ut 100% av den sociala biten.


Vi har fem eller det kanske är sex olika grupper i teckenspråksundervisning och i TSS (Tecken Som Stöd). Idag var det lite flyttande bland deltagarna innan de hittade hem till den grupp som det kändes bra i - det viktiga är ju att man hittar en grupp där man känner att det fungerar.

Efter en natt utan sömn då jag hade svårt att komma till ro och min dotter ramlade ner från överbädden i våningsängen, så var jag inte så värst pigg när kursen drog igång kl 9 i morse. Tänkte att jaja, det blir säkert bra... Men dessa lärare ger hela sin själ i att vi ska få rätt undervisning och så mycket som möjligt. Det var rätt in i elden med att avläsa filmer på teckenspråk! Sen bröt vi ner teckenspråket och kontrade med svenska översättningar och vise versa.
På rasterna blir det ett bollande med andra föräldrar, idag tex talade vi om fördomar gällande våra barn. vi diskuterar skolgången, inlärning och hur gör vi när vi sitter med läxor m.m ? Jag fullständigt älskar att få ta del utav detta. Att få  befinna sig på en plats där vi brottas för samma saker och förstår  och vi är problemlösare tillsammans istället för på var sitt ställe hemma, någonstans i Sverige.


Barnen har varit på skogspromenad, pysslat, varit vid stranden, lekt lekar, haft skattjakt, spelat brännboll m.m


I skrivandets stund så ser jag flera familjer samlats för att spela Kubb! En grupp av de äldre barnen träffade jag för en stund sedan och de skulle till badplatsen. De flesta barnen håller till på den fantastiskt stora och fina lekplatsen som finns här och självklart är det mycket hoppande på studsmattorna!


Vädret är toppen och vi hoppas att det håller i sig hela veckan ut!


              

 
 
Ingen bild

DHB:s Almedalsgäng

5 juli 2011 21:36

Halloj, ser ut som ni har riktigt roligt :-) Vi har det bra och skoj också, många spännande seminarium, möten med politiker och andra människor som rör sig här i veckan.
Hoppas ni får en riktigt skön och inspirerande vecka i de härliga smålandsskogarna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 20 februari 2012 04:44

Då är faktiskt februari snart slut. Tiden rusar iväg!   Ett sommarläger väntar runt hörnet igen :)   Härligt! ...

Av Malin - 22 juli 2011 10:32

Ni som var med på lägret i år? Vad tyckte ni?

Av Malin - 13 juli 2011 13:18

Hej!   Har ni bilder från lägret? SNÄLLA - Kan ni mejla över dem till mig så jag kan sätta ut dem här på bloggen!? malin@wingz.se   /Malin ...

Av Malin - 11 juli 2011 15:23


 

Av Malin - 10 juli 2011 19:00

Ok, jag ska erkänna, vi föräldrar är slitna efter veckan... Hjärnan är proppad med ny kunskap och information. Det blir sena kvällar för att det är för trevligt för att gå och lägga sig, detsamma gäller på morgonen... Upp och hoppa för att uppleva än...

Arkiv

Länkar

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Presentation

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards